Temperatūra Jēkabpilī -°;
Valdes nolikums

Valdes nolikums

Sabiedrība ar ierobežotu atbildību

“Jēkabpils siltums”

Reģistrācijas Nr.40003007778, Nameja iela 4A, Jēkabpils, Jēkabpils novads, LV - 5201

Tālrunis 65233100, fakss 652 20710, e-pasts: jekabpilssiltums@jekabpilssiltums.lv

APSTIPRINĀTS

ar Sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Jēkabpils siltums”

valdes  19.10.2023. lēmumu

 (valdes sēdes protokols Nr.1-11/12)

Sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Jēkabpils siltums”

Valdes nolikums

 Izdots saskaņā ar

Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma

58.panta pirmās daļas 3.punkta g) apakšpunktu un 82.panta pirmo daļu

1. Vispārīgie noteikumi

1.1.  Sabiedrības ar ierobežotu atbildību „Jēkabpils siltums” (turpmāk  - Sabiedrība) Valdes nolikums nosaka Sabiedrības valdes (turpmāk - Valde) vispārīgos darbības principus, valdes sastāvu, valdes darba organizāciju, tiesības un pienākumus, valdes sēdē izskatāmo jautājumu sagatavošanas kārtību, valdes lēmumu pieņemšanas kārtību un to izpildes kontroli.

1.2.  Valde pieņem lēmumus visos Sabiedrības darbības jautājumos, izņemot jautājumus, kuros lēmumus saskaņā ar Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrības pārvaldības likuma un Sabiedrības statūtiem pieņem attiecīgi dalībnieks, kapitāla daļu turētājs vai dalībnieku sapulce.

2. Valdes sastāvs un atlīdzība

2.1. Valde ir Sabiedrības izpildinstitūcija, kura vada un pārstāv Sabiedrību.

2.2. Valde sastāv no viena valdes locekļa.

2.3. Valdes loceklis pārstāv Sabiedrību atsevišķi.

2.4. Valdes locekli amatā ievēlē uz pieciem gadiem dalībnieku sapulce. Ar valdes locekli kapitāla daļu turētājs slēdz pilnvarojuma līgumu par valdes locekļa pienākumu izpildi.

2.5. Par Sabiedrības valdes locekli tiek ievēlēta fiziskā persona, kuras darba pieredze, izglītība un kvalifikācija nodrošina valdes locekļa uzdevumu profesionālu izpildi un kura izraudzīta, ievērojot Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma noteikumus.

2.6. Normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā valdes locekli var atsaukt no amata pirms pilnvaru termiņa beigām saskaņā ar dalībnieku sapulces lēmumu, ja tam ir svarīgs iemesls. Par svarīgu iemeslu uzskatāma rupja valdes locekļa pilnvaru pārkāpšana, pienākumu neizpilde vai nepienācīga izpilde, nespēja vadīt Sabiedrību, kaitējuma nodarīšana Sabiedrības interesēm, kā arī uzticības zaudēšana.

2.7. Valdes loceklis jebkurā laikā var atstāt valdes locekļa amatu, iesniedzot par to attiecīgu paziņojumu Sabiedrībai.

2.8. Par prombūtnes laiku, kas ir garāks par piecām dienām, valdes loceklis informē kapitāla daļu turētāja pārstāvi.

2.9. Valdes locekļa mēneša atlīdzību ar dalībnieku sapulces lēmumu nosaka uz visu valdes locekļa pilnvaru termiņu ar tiesībām to pārskatīt reizi gadā pēc gada pārskata apstiprināšanas izvērtējot Sabiedrības vidējo darbinieku skaitu un finanšu rādītājus (bilances kopsummu un neto apgrozījumu). Mēneša atlīdzībā neietilpst prēmijas, pilnvarojuma līgumā pielīgtā apdrošināšana un atsaukšanas pabalsts;

2.10. Veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšana valdes loceklim tiek pielīgta, ja tiek apdrošināti arī Sabiedrības darbinieki.

3. Valdes tiesības, pienākumi un atbildība

3.1. Valde savus pienākumus veic un savas tiesības īsteno saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, t.sk. Komerclikumu, Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumu, Civillikumu, Sabiedrības statūtiem, dalībnieka lēmumiem, dalībnieku sapulces lēmumiem, pilnvarojuma līgumu, Valdes nolikumu un Sabiedrības iekšējiem tiesību aktiem.

3.2. Valdes pienākumos un tiesībās, tajā skaitā, bet ne tikai ietilpst: 

      1. noteikt un formulēt Sabiedrības darbības pamatvirzienus un stratēģiskos mērķus; 
      2. realizēt Sabiedrības darbības mērķus un stratēģiju, atbildēt par tai noteikto uzdevumu izpildi un darbības rezultātiem, par saimnieciskās darbības efektīvu darbību;
      3. plānot, vadīt un koordinēt Sabiedrības darbu; 
      4. noteikt ekonomiskos un Sabiedrības attīstības rādītājus, konkrētus uzdevumus, vadīt un konsultēt pakļautos darbiniekus; 
      5. vadīt ikdienas darījumus, operatīvos darba procesus; 
      6. pārstāvēt Sabiedrību darījumos ar citām  publiskām un privātām personām, ieskaitot valdību, tās institūcijas vai citas valsts varas institūcijas; 
      7. kontrolēt izdevumus, nodrošināt materiāltehnisko un citu resursu apgādes plānošanu un to racionālu izmantošanu; 
      8. analizēt un novērtēt Sabiedrības darbību, tās rezultātus un ziņot par tiem dalībnieku sapulcei; 
      9. organizēt dalībnieku sapulču, dalībnieka un valdes lēmumu izpildi; 
      10. organizēt Sabiedrības grāmatvedības uzskaiti un finanšu pārskatu sagatavošanu; 
      11. novērst zaudējumu rašanos Sabiedrībai, kā arī neveikt darbības, kas tieši vai netieši var radīt zaudējumus Sabiedrībai; 
      12. nodrošināt visu obligāto maksājumu, tai skaitā nodokļu un nodevu savlaicīgu samaksu; 
      13. rūpēties par Sabiedrības prestižu, atpazīstamību un pozitīva tēla veidošanu; 
      14. pēc kapitāla daļu turētāja pieprasījuma sniegt nepieciešamo informāciju par Sabiedrības darbību; 
      15. nekavējoties ziņot kapitāla daļu turētājam par sabiedrības finansiālā stāvokļa pasliktināšanos; 
      16. lietderīgi un efektīvi rīkoties ar Sabiedrības īpašumu; 
      17. nodrošināt Latvijas Republikā spēkā esošajos normatīvajos aktos noteikto prasību izpildi;
      18. pilnvarot citas personas veikt noteiktas darbības, slēgt noteiktus darījumus Sabiedrības vārdā. Šāds pilnvarojums jānosaka ar valdes lēmumu.

3.3. Valdes atbildība:

3.3.1. Valdes loceklis atbild par zaudējumiem, ja tie radušies, valdes loceklim pārkāpjot savas pilnvaras, neievērojot normatīvos aktus, Sabiedrības statūtus, pilnvarojuma līgumu, neizpildot likumā noteiktajā kārtībā pieņemtos dalībnieku sapulces vai dalībnieka lēmumus vai rīkojoties nolaidīgi un neuzmanīgi;

3.3.2. Valdes loceklis neatbild par Sabiedrībai nodarīto zaudējumu, ja viņš rīkojies saskaņā ar dalībnieka vai dalībnieku sapulces likumīgu lēmumu. Ja zaudējumi Sabiedrībai nodarīti īstenojot dalībnieka vai dalībnieku sapulces lēmumu, par tiem atbild attiecīgais lēmuma pieņēmējs.

3.3.3. Valdes loceklis atbild par likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” izpildi un ievērošanu Sabiedrībā.

4. Valdes sēdē izskatāmo jautājumu sagatavošana

4.1.  Valdes sēžu darba kārtību un lēmumu projektus darba kārtībās jautājuma izskatīšanai valdes sēdē sagatavo Sabiedrības darbinieks – valdes referents (turpmāk – valdes referents).

4.2. Jautājuma iekļaušana valdes sēdē un tai nepieciešamie dokumenti (iesniegumi, priekšlikumi, pieprasījumi, vēstules u.c.), jāiesniedz valdes referentam ne vēlāk kā 3 (trīs) darba dienas pirms kārtējās valdes sēdes.

4.3.  Valdes sēdes darba kārtībā norāda izskatāmā jautājuma precīzu formulējumu.  

4.4.   Ja izskatāmajā jautājumā lēmums jāpieņem steidzami, saskaņojot ar valdes locekli, valdes sēdes darba kārtībā var tikt iekļauti steidzami jautājumi. Steidzamību rakstveidā pamato valdes sēdes steidzamas sasaukšanas ierosinātājs. 

4.5. Paziņojumu par valdes sēdes sasaukšanu valdes referents nosūta valdes loceklim elektroniskā veidā (uz e-pastu) laikā, kas nodrošina iespēju iepazīties ar darba kārtībā izskatāmajiem jautājumiem, lēmumu projektiem un citiem materiāliem, bet ne vēlāk kā divas darba dienas pirms valdes sēdes. Steidzamības kārtā iekļautie jautājumi var tikt izskatīti valdes sēdē bez iepriekšējas paziņošanas, ja valdes loceklim pret to nav iebildumu.

4.6.   Paziņojumā norāda valdes sēdes norises vietu un laiku, personu, kura pieprasījusi sasaukt sēdi, valdes sēdes darba kārtību, lēmumu projektus, kā arī citas ziņas, kas saistītas ar sēdes sasaukšanu un norisi.

4.7.  Ja uz valdes sēdi ir uzaicināmas trešās personas (Sabiedrības darbinieki, eksperti, konsultanti un citas personas) ar padomdevēja tiesībām, atzinuma vai paskaidrojumu sniegšanai valdes referents ne vēlāk kā divas darba dienas pirms valdes sēdes, rakstveidā (elektroniskā veidā vai papīra formā), paziņo tām ierašanas laiku, vietu un darba kārtības jautājumu, kā arī lēmuma projektu un materiālus darba kārtības jautājumā, kura izskatīšanai tiek uzaicināta.

5. Valdes sēdes sasaukšana un valdes lēmumu pieņemšana

5.1. Valdes sēdes sasauc valdes loceklis pēc aktuālo jautājumu izskatīšanas nepieciešamības.

5.2. Valdes sēdes vada valdes loceklis.

5.3. Valdes sēžu norises vietu un laiku nosaka valdes loceklis.

5.4. Steidzamu jautājumu risināšanai valdes loceklis var sasaukt ārkārtas valdes sēdi.

5.5. Valdes sēdes ir slēgtas un tajās piedalās valdes loceklis un  uzaicinātās personas.

5.6. Valdes sēdes protokolē valdes referents.

5.7. Valdes sēdes protokolā norāda:

5.7.1. Sabiedrības firmu;

5.7.2. valdes sēdes norises vietu, datumu un laiku;

5.7.3. valdes locekli un citas personas, kas piedalās sēdē;

5.7.4. darba kārtības jautājumus;

5.7.5. pieņemto lēmumu katrā jautājumā;

5.7.6. balsošanas rezultātus, fiksējot valdes locekļa balsojumu "par" vai "pret" attiecībā uz katru lēmumu;

5.7.7. uzaicinātās personas viedoklis, atzinums, skaidrojums vai paskaidrojums;

5.7.8. citu informāciju, ko valdes loceklis pieprasa iekļaut protokolā vai kas nepieciešama, lai precīzi atspoguļotu valdes sēdes norisi.

5.8. Valdes sēdē izskatāmie jautājumi tiek izskatīti darba kārtībā norādītājā secībā.

5.9. Valdes loceklim sava attieksme pret izlemjamo jautājumu jāizsaka balsojot “par”, vai “pret”, (mutiski izsakot skaidri un nepārprotami).

5.10. Valdes locekļa balsošana valdes sēdēs par izlemjamo jautājumu notiek atklāti.

5.11. Gadījumā, ja Sabiedrības intereses saduras ar valdes locekļa, viņa laulātā, radinieka vai viņa svaiņa interesēm, skaitot radniecību līdz 2.pakāpei un svainību līdz 1.pakāpei, valdes loceklim ir pienākums par šīm interesēm, tai skaitā par iespējamo interešu konfliktu, paziņot pirms valdes sēdes sākuma.

5.12.Gadījumā, ja veidojas interešu konflikts, kura dēļ valde nevar pieņemt Sabiedrības darbībai nozīmīgu lēmumu, interešu konfliktā iesaistītais valdes loceklis par to ziņo kapitāla daļu turētāja pārstāvim.  

5.13. Valdes sēdē pieņemtie lēmumi, jānoformē divu darba dienu laikā pēc sēdes norises vai sēdē īpaši noteiktā termiņā. Noformēšanu veic valdes referents.

5.14. Valdes sēžu protokolus paraksta sēdes vadītājs – valdes loceklis, sēdes protokolētājs – valdes referents, ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā pēc sēdes. Valdes lēmumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc valdes sēdes protokola parakstīšanas, ja lēmumā nav norādīts cits tā spēkā stāšanās laiks.

5.15. Valdes referents ne vēlāk kā 3(trīs) darba dienu laikā no brīža, kad parakstīts valdes sēdes protokols sagatavo lēmumu atvasinājumus (kopiju, norakstus vai izrakstus) un iepazīstina ar tiem atbildīgos darbiniekus un darbiniekus, kuru tiesības vai intereses valdes lēmums skar.

5.16. Gadījumos, kad ar Sabiedrības valdes lēmumu jāiepazīstina trešās personas, izņemot Sabiedrības darbiniekus, valdes referents sagatavo pavadvēstuli un kopā ar lēmuma norakstu vai izrakstu no protokola nosūta to attiecīgai personai.

6. Valdes lēmumu izpildes kontrole

6.1. Valdes lēmumu izpildi organizē un nodrošina valdes loceklis vai lēmumā norādītā persona.

6.2. Valdes lēmumu izpildi kontrolē valdes referents, nepieciešamības gadījumā pieprasot no attiecīgajiem lēmumu izpildītājiem rakstisku apliecinājumu par lēmumu izpildi.

7. Citi noteikumi

7.1. Grozījumi Valdes nolikumā stājas spēkā ar tā apstiprināšanas brīdi valdes sēdē.

7.2. Valdes nolikums stājas spēkā ar tā apstiprināšanas brīdi valdes sēdē.

 

Sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Jēkabpils siltums” valdes loceklis    R. Sirmovičs